02 October 2006

Word, Excel Destek Hattı



Üniversite yıllarımın ilk günlerinden itibaren hayatımın bir parçası olan Word ve Excel, hayatıma bir çile olarak girip daha sonra onu kolaylaştırmaya başladı.

Internet araştırmalarını bir çırpıda sunumlara, ödevlere ekleyebilmek lisede alıştığım ansikolopediden bulmak ve yazmak durumundan sonra "wow" denilecek bir durumdu..

Özellikle Excel benim gibi sayısal zekası parlak olmayan bir insan için tüm karmaşık denklemeri çözdü, çarptı, böldü ve sonuca ulaştı.

Ancakkkkk, gelin görün ki, zaman zaman Word ile Excel'i hem seven, hem döven bir eşe benzetmedim değil. Hayatımı bu kadar kolaylaştıran bu iki mucize, aynı zamanda nasıl bu kadar zor, söz dinlemez ve hırpalayıcı olabiliyordu, nasıl her şey üzerime üzerime gelirken bir de o vurabiliyordu...

Şimdi durumlar değişti, artık bir internet şirketinde çalışıyorum. Word ve Excel mucizesi, bana her elini kaldırdığında imdadıma yetişecek bir bilen kişi mutlaka oluyor.. Ancak zaman zaman ben o bilen kişilerin yanında olmuyorum veya insanları çalışırlarken kişisel meselelerimle yormak istemiyorum...

İşte yine öyle bir gündü: Word ile aramda oluşan ufak anlaşmazlık sebebiyle yorgun düşmüş ve pes etmiştim. O esnada bir yeri aramak ve sadece ufacık bir şeyi sormak istedim ve arayacak hiç bir yer bulamadım ve o esnada aklıma bu fikir geldi: Word, Excel Destek Hattı!

Keşke böyle bir hat olsa ve ben "bilen" masum kişileri, bilgilerinden dolayı cezalandırıyor olmasam...

Ve işte buna benzer bir konsepte sahip olan Geek Squad'in Başarı Hikayesinde yazan "Sorunlardan Fırsat Yaratmak" fikrinin tam olarak bu durumla da örtüştüğünü düşünüyorum...

Diyeceğim şu ki: Sevgili "bilenler" , neden siz de sorunlardan fırsat yaratmıyorsunuz? Ya da böyle fırsatlar varsa bilgilendirmiyorsunuz:)?

2 comments:

Anonymous said...

Sen bana sor selincim :)
dodo

Selin said...

Napalım sorarım artık.. Zaten ailede senden başka genuis olmadığına göre, bu support hattını biri kurana kadar yakandayım:)