03 April 2007

Create Our Pepsi Can


Yeni pazarlama trendlerinin kullanıcıya yaklaşmaya çalışması ve onları da döngüye katmayı hedeflemesiyle ile, Adidas ayakkabılarımızı kendimiz boyamaya; t-shirt'lere, kahve bardaklarına kendimize göre tasarımlar yapmaya başladık. Bunları da Photoshop bilmesek bile tasarım yapabileceğimiz platformlar üzerinden gerçekleştirebildik

Bu akımın bir uzantısı olarak ortaya çıkan Design Our Pepsi Can de adından anlaşılacağı üzere, Pepsi kutusu tasarlayarak yarışmaya katılabildiğiniz bir kampanya gerçekleştirmiş.

Kazanan tasarımlar Pepsi kutularına basılacak. Bence keyifli ve pazarlama hedefine uygun bir çalışma ama Pepsi gibi bir markanın, bu tip uygulamalar bu kadar çok denendikten sonra bu kampanyayı sunmasını, kendileri adına prestij kaybı olarak değerlendiriyorum.

Yine de keyifli ama yarışmaya sadece Amerika vatandaşlarının katılabilmesi ile benden bir eksi daha aldılar..

1 comment:

Anonymous said...

İnsanoglu her daim kendini ozel hissetmek ister.Kimi zaman bu marjinal uçlara dogru gitse de farklı oldugunu gormek ona mutluluk verir.
Dolayısıyla genel olarak az ve öz olma durumu tercih sebebidir.
Markaların stratejileri açısından da böyle bir durum söz konusu."Biz farklıyız" mesajını,bizi kullanarak "sen de 'farklı' kategorisine dahil olabilirsin" söyleminin içine gömmek..

Daha önceden Coca Cola da benzer farklı tasarımlara kapılarını açmıştı ve special edition olarak 3 farklı tasarımı piyasaya sürmüştü. Ki elbette burda sınırlı sayıda bir üretim söz konusuydu.
Ve daha pek çok marka..
Evet,belki yeterince yaratıcı ve bombastik:) bir çalışma değil, ancak yine de tasarım dünyasına adım atmak isteyip de uygun fırsatı yakalayamayan insanlar için faydalı olabilir. ki bizim de göz zevkimize hitap ettikten sonra sorun yok bence:)

yorum dediğin bu kadar uzun olmaz!diye kendimi de uyarmak istiyorum:))