17 December 2006

Stanford Shaw Anısına


Birini kaybettikten sonra söylecek çok şey kalmıyor aslında ama bu durum Stanford Shaw için öyle değil...

Akademik başarısını anlatmaya benim kelimelerimin yeterli olduğunu düşünmüyorum. Benim anlatacaklarım Standford Shaw'la ilgili gözlemlerim:

Stanford Shaw, çok başarılı bir akademisyen olmasının yanı sıra son derece pozitif ve huzur veren bir insandı. Dersleri, dışarıdaki dünyadaki kargaşadan koparan uzun bir terapi veya dinleti niteliğindeydi. Konusundaki sonsuz bilgisine rağmen, öğrencilerini ağır sorular altında ezmez; derslerine devam zorlunluluğu koymazdı.

Kendisine "Noel Baba gibi" derdim çünkü dersinde ders anlatan bir akademisyenden ders dinliyor gibi hissetmek yerine, Noel Baba'dan masallar dinleyen çocuklar gibi hissederdim.

Stanfors Shaw, derse iki şişe su ile gelir ve ders anlatırken bol bol su içerdi.
Yüksek sesle konuşmaz, fazla hareket etmezdi.

Sınavlarında, sadece temel şeyler sorar ve sınava kitabıyla girer; öğrenciler napıyor diye göz ucuyla bile bakmazdı. Sanırım sınav esnasında olsa da, öğrencilerinin öğrenmesine değer veriyordu:)

Akademik anlamda önemli bir profosoru kaybetmenin yanı sıra, çok tatlı bir insanı da kaybettik ve ben onu tanıma şansıma sahip olduğum için kendimi hep çok şanslı hissedeceğim...

1 comment:

Ray Kinsella said...

Selin'in Stanford Shaw hakkındaki güzel anıları okumak zevkliydi ama ben biraz da kaybımızın politik ve akademik öneminden bahsetmek istiyorum.

Stanford Shaw, sözde Ermeni soykırımı iddealarına karşı Türkiye'ye destek veren en önemli akademisyendi.

Bu kadar saygın bir tarihçinin, Amerika gibi Ermeni lobisinin çok aktif olarak çalıştığı bir ülkede, bu gerçekleri açık açık ortaya koyması ardından gelen baskılar yüzünden Amerika'dan ayrılmak zorunda kalmıştı.

İnternete girin ve sözde Ermeni soykırımı iddealarına cevap veren web sitelerinde bir gezinin. Bir köşesinde bir Stanford Shaw imzası olmayan bir web sitesine rastlama imkanınız yoktur.

Türkiye, sadece değerli bir akademisyenini değil, aynı zamanda çok önemli bir Türk dostunu ve destekçisini kaybetti.

Özellikle son günlerde Avrupa ve Amerika'da meydana gelen gelişmeler göz önüne alındığında, Stanford Shaw'ın kaybetmemiz daha üzücü hale geliyor...

Toprağın bol olsun Mr. Shaw