30 November 2006

EasyJet İstanbul Uçuşları Başladı!


Eskiden elit ve seçkin bir tüketim olan havayolu taşımacılığı, git gide hızlı tüketime doğru yol katederken, bu tüketim alışkanlığına pazar oluşturan havayollarında biri şimdi Türkiye'de: EasyJet
Özellikle Londra ve Basel uçuşlarında özel promosyonlar(32,99€) yapan havayolu, İstanbul Sabiha Gökçen havaalanı üzerinden Türkiye uçuşlarına başladı..
Aslında İstanbul'un potansiyelini yerli şirketlerin iyi değerlendirememesine gıcık olsam da, küçülen dünyanın rekabetine gözlerini yeterince açamamış Türk şirketlerinin kendilerini geliştirmeleri için zorlayıcı bir unsur olur belki de diye seviniyorum ama içimde bu konuyla ilgili çok fazla umut olmadığı için, çok da sevinemiyorum çünkü biz de "Basel'e uçsak tam süper olacak" demenin dışında, arkasında bir çok pazar analizini ve bunlarla entegre çalışan yatırım unsurlarını bir arada kullanmak gerektiğini bir yakinimin! deneyimlerinden dolayı biliyorum...
Ancaaak tabi ki, fiyatla insanları yakalamanın dışında, lokalleşme de -özellikle Türkler için- önemli bir unsur. "e-offers" bölümüne kayıt olurken, Türkiye'ye kategorisi olmadığı için "Diğer" kategorisini seçmek zorunda kalan bir Türk, bunu unutmayacak ve Türklük egosuna gelen bu hasarı bilinçaltına kayıt edecektir..
Ben ettim bile!

1 comment:

Ray Kinsella said...

Selin senin bu fikrine katılıyorum, elin gavuru türkiye ye 30 yuroya bilet koysun biz kös kös oturalim...
ben o yüzden bizim münübüs usulünü ucağa uygulamayı düşünüyorum.

bilet kesmek filan yok, elinde paranla biniyorsun iceride kaptana uzatiyosun parani. stuart filan olmayacak, muavin dolasacak aralarda. "muavin bey kardeşim şu 100 avro dan bir basel bi bern alabilir misin?" tarzı diyaloglar.

ama hosteslere dokunmayacağım!!! Hostesler başımızın tacı... hatta 15 hostes koyacağım her uçağa.

bak bakalım o zaman nasıl patlıyor bizim hava yolu...

İstikbal göklerdedir... Saygılarımla