02 July 2010

Son Dakika Olsun, Sizin Olsun


Tüketici araştırmalarında "kaliteli ürün ve servis için daha fazla öderim" sorusunu onaylayanları daha iyi anlayabilmek için ne yapalar, ne ederler; ne yerler , ne içerler soruları mercek altına alınıp anlaşılmaya çalışıldı... Mikro-organizmadan en azından boyut olarak büyük olan bu hedef kitleyi anlamak için uygulanan mikroskobik yöntemler sonucunda pazarlamacıların bu kitlenin davranışlarını anlamada başarıya ulaştığını tahmin ediyorum ama gelecek bir kaç yıl içinde mercek altında tutulacak tüketici "spontane yaşamak için daha fazla öderim" diye cevaplayanlar olacak bence...


Şehrin planlama konusunda bünyelere kattığını uzmanlığı bir kenara bırakıp; o an aklına eseni planlamadan yapabilmenin verdiği özgürlük duygusu için fazladan para ödemeyi, daha az kaliteli servise tercih edenlerin dönemi gelecek bana göre... Business class fiyatına, economy'de uçanların; rezervasyonsuz gittiği restaurantda ek bir para ödemeyi kabul edenlerin; gece alışveriş yapabilmek için normalde satınalmayı tercih etmeyeceği ürünleri, satın almayı tercih edeceği ürün fiyatına alanların...


Öngörülerim doğruysa -daha doğrusu bu hedef kitle sadece benden oluşmuyorsa-umarım mikroskoplar bir an önce buraya döner ve bu zavallıcık spontanların hayatına yeni servisler, ürünler girer...


Sloganınızı da ben söyleyeyim: Son dakika olsun, sizin olsun..

5 comments:

Unknown said...

Ben de spontane gruptanım sanıyorum. Güzel bir bakış açısı kazandırabilir çok kişiye bu yazı.

Selin said...

Teşekkürler Muammer..

Anonymous said...

Tatil dönüşü Yalova dan vapur a binmek mi Körfez i dolaşmak mı? Ben galiba körfezi dolaşmayı tercih edenlerdenim. Yani senin hedef kitlen ben değilim sanırım ama inan senin gib düşünen çok insan var. Çünkü dün arabadaki 5 kişiden 4 ü Arablı vapur dedi:)
o.okan

dodo said...

Tam beni anlatmissin selom her zamanlar son dakika... Super yazi ve tespitler

Selin said...

Dodo, hic spontan olmasini beklemedigim bir insansin aslinda.. Beni hep sasirtiyorsun:)