26 March 2007

Hiç Yoktan İyidir - Yeşil


Yeni trend: Yeşilci olmak, Çevreyi korumak..
Al Gore'un An Inconvinient Truth belgeseliyle beraber oluşan veya pekişen bir akım bu bence..

Her akım gibi bu akım da hemen bir pazarlama unsuru olarak kullanılmaya başlandı.. Garanti Bankası Çevreci Bonus kartı piyasa sürmüş...

Olumsuz tarafından bakmak istemesem bile, bu ve benzer uygulamalar sığ, yüzeysel ve çoğu zaman ticari buluyorum.. Göz önünde duran bir uygulama ile çevreci bir hedef kitleye ulaşmak için çaba sarf ediliyor... Bu tip uygulamalar benim gözümde maksimum "hiç yoktan iyidir" kategorisine giriyor.

Oysa ki, kurumlar kağıt tüketimi konusunda yeni uygulamalar getirseler; çöp kutularının ayrıştırılması konusuna sponsor olsalar, çocuklara eğitim programları düzenleseler çevreye katkılarının daha çok olacağına eminim..

Ama İstanbul'un bu hızlı iş yapısı içinde, kurumların en fazla "hiç yoktan iyidir" 'lerle idare edeceğine de şüphem yok. Umarım beni yanıltırlar!

1 comment:

Ray Kinsella said...

ben bu cevrecilere zaten ta universite yillarindan gulgun tuna yuzunden uyuzum :) isabet olmus